BTK şikayet edince ne olur?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
BTK nelere bakıyor?
Kurumun görevleri arasında tüketici haklarının korunması ve piyasanın izlenmesi ve denetimi yer alıyor. BTK ayrıca elektronik haberleşme, internet ve posta hizmetleri gibi alanlarda düzenleme yapma yetkisine de sahip.
BTK şikayet kaç günde cevaplanır?
İşletmeciler bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikayetlere 15 gün içinde cevap vermek zorundadır. Alınan cevaplar BTK tarafından incelenecek ve mevzuata uygun olanlar tüketiciye iletilecektir.
BTK şikayet kurum incelemesinde ne demek?
Kurumsal inceleme ne anlama geliyor: BTK, şikayetleri inceledikten sonra ilgili kuruma karşı soruşturma başlatabilir. Kurumsal inceleme, ilgili kurumun performansını değerlendirmek ve tespit edilen sorunların çözüldüğünden emin olmak için yapılır.
Cimer’e şikâyet edince ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyet edilen kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
BTK bir devlet kurumu mu?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun EK-III’ünde yer alan düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar arasında yer alan, kamu tüzel kişiliğine sahip, idari ve mali özerkliğe sahip, kanunla verilen görevleri yerine getiren ve yetkileri kullanan bir kuruluştur.
BTK hangi konulara bakar?
BTK, Türkiye’deki tüm telekomünikasyon sektörünün düzenlenmesi ve denetlenmesinden sorumludur ve ülkedeki ilk sektörel düzenleyici otoritedir. BTK’nın önemli görevlerinden biri, birden fazla şirketi içeren telekomünikasyon sektöründe rekabet kurallarını düzenlemek ve etik bir rekabet ortamı yaratmaktır.
Btkyı nereye şikayet edebilirim?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
BTK paralı mı?
BTK AKADEMİ Türkiye’nin en iyi #ücretsiz #eğitim portalı olmaya devam ediyor!26 Ocak 2023
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
CİMER’e şikayet eden kişinin kimliği açıklanır mı?
Şikayet niteliğindeki başvurularda, CIMER personeli gerekli görürse başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.
İnternet sağlayıcı nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
BTK neyle ilgilenir?
“Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), ülkemizde telekomünikasyon sektörünü düzenleyen ve denetleyen kurumdur.
Bir şikâyet kaç günde sonuçlanır?
TALEBİME NE KADAR SÜREDE CEVAP ALABİLİRİM? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki talep ve şikâyetlerin cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki taleplerin cevap süresi 15 iş günüdür.
Bir firmayı nasıl şikâyet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
184 şikâyet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
BTK’yı nereye şikâyet edebilirim?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
Para iadesi yapılmazsa nereye şikâyet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Ne kadar sürede şikâyet edilir?
Şikayette bulunma süresi, suçun ve failin öğrenilmesiyle başlar; bu süre 6 aydır. Şikayette bulunmak için bu süre aşılamaz. Dava aşamasında olayın ispatı çok önemlidir.