Personel özlük dosyası nasıl hazırlanır?
Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının fotokopisi, sağlık raporu, sabıka kaydı, erkek çalışanlar için askerlik belgesi, ikamet belgesi veya diploma fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni kurduğunuz bir şirket sizden personel belgesi isteyecek ve önemli bilgileri onaylamanızı bekleyecektir.
Personel özlük dosyasını kimler görebilir?
Ayrıca, Resmî Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde; “Personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilir.” denilmektedir. Personel dosyasının içeriğine ilişkin herhangi bir açıklama veya bilgi, soruşturma ve kovuşturma ile görevli olanlar dışındaki mercilere verilemez.
Personel özlük dosyası nereden temin edilir?
Personel dosyası çeşitli belgeleri içermelidir. İşveren bu belgeleri çalışandan toplar ve arşivler.
Özlük dosyası hazırlanmazsa ne olur?
İşverenin personel dosyası tutmadığı tespit edilirse, İş Kanunu’nun 104. maddesine göre personel dosyası tutmayan işverenlere para cezası uygulanacaktır. İşverenin, para cezasından kaçınmak ve personel takibini sağlamak için her çalışan için bir personel dosyası tutması çok önemlidir.
Özlük dosyası kime verilir?
Hazırlanan dosyalar işe başlarken çalışana verilir; bu dosyaya personel dosyası denir. İşverenler, çalışanlarının personel dosyasını güvenli ve herkesin erişemeyeceği bir yerde saklamalıdır.
Özlük dosyasında hangi belgeler olmalı?
Kişisel dosyada bulunması gereken belgeler, kurumun faaliyet alanına göre değişmekle birlikte genel olarak şu belgelerden oluşmaktadır: Kimlik/iş sözleşmesi fotokopisi. Diploma fotokopisi. Başvuru formu.
Özlük dosyası yoksa ne olur?
Güncel tutulmayan personel dosyaları olası bir denetim durumunda yüksek para cezalarına yol açabilir. Örneğin, işveren personel dosyası tutmuyorsa, 2021 itibariyle 3.
Çalışanların özlük dosyası kaç yıl saklanır?
C. Yasal hükümler çerçevesinde, işçinin özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
İşten çıkarken özlük dosyası alınır mı?
Personel dosyasında bulunması gereken belgeler yalnızca işe alım sırasında değil, aynı zamanda işten ayrılma durumunda da oluşturulmalıdır. Aşağıdaki belgeler hizmetten ayrılırken personel dosyasına eklenebilir: Fesih mektubu. Kıdem tazminatı ve işten ayrılma tazminatı için bordro beyanları.
Personel özlük dosyası kaç TL?
Özkan personel dosyasına en çok benzeyen 25’li paket
Personel özlük dosyası kaç bölümden oluşur?
Her memur için bir özlük dosyası tutulur. Özlük dosyasında memurun mesleki bilgileri, mal bildirimleri, sınavlar, soruşturmalar, denetim raporları, disiplin cezaları ve ödül ve performans belgelerinin (varsa) verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler yer alır.
Personel özlük dosyası nerede saklanır?
Personel dosyası şirketlerin insan kaynakları departmanlarında tutulur. Söz konusu dosyanın, çalışan hakkında bilgi içerdiği için yasalara uygun olarak tutulması önemlidir. Bu esnada ilgili dosyanın yetkisiz kişiler ve diğer çalışanlar tarafından görüntülenemeyecek şekilde saklanması gerekir.
Özlük dosyası ne zaman hazırlanır?
Personel dosyası, işe alım sırasında, çalışanın istihdamının devam ettiği süre boyunca ve fesih halinde oluşturulur. Başka bir deyişle, çalışanın personel dosyası yalnızca faaliyetin başlangıcında oluşturulan bir dosya değil, aynı zamanda çalışan çalışmaya devam ettiği sürece de etkin bir şekilde takip edilmelidir.
Personel özlük dosyasını görebilir mi?
8- Herhangi bir nedenle görevine son verilen memurların özlük dosyaları, bağlı bulundukları kurumlarca saklanır. 9- Özlük dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilir. Soruşturma ve kovuşturma makamları dışındaki makamlara, özlük dosyasının içeriği hakkında herhangi bir açıklama veya bilgi yapılamaz.
Personel özlük hakları nelerdir?
Çalışan hakları; ücret, çalışma saatleri, tatiller, izin, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi çalışanların işverenleriyle yaptıkları sözleşmelerde yer alan konuları kapsamaktadır.
Personel özlük dosyası kaç bölümden oluşur?
Her memur için bir özlük dosyası tutulur. Özlük dosyasında memurun mesleki bilgileri, mal bildirimleri, sınavlar, soruşturmalar, denetim raporları, disiplin cezaları ve ödül ve performans belgelerinin (varsa) verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler yer alır.
Personel özlük işleri nelerdir?
İnsan Kaynakları Sorumlusu, personelin işe alım ve işten çıkış işlemlerini yürütmek, özlük dosyalarını ve bordrolarını hazırlamak ve birimin idari işlerini yürütmekten sorumludur.
Özlük dosyası ne kadar saklanmalı?
C. Yasal hükümler çerçevesinde, işçinin özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
Özlük dosyası nedir kısaca?
Personel dosyası, çalışanın o işyerinde çalışmasıyla ilgili olarak oluşturulan tüm belge ve yazışmaları ve çalışanın çalıştığı süre boyunca işverenle kurduğu iş ilişkisini içeren belgelerden oluşur. Çalışanın faaliyetiyle ilgili her hareketin ve her değişikliğin belgelendirildiği bir dosyadır.